OREL WAR-SETUP
IP SERVERU: 185.91.116.113:21015

TeamSpeak V3: 185.91.116.113:9987

Password: War_2013_22

NASTAVENIE - SETUP

KTO JE ONLINE

Články - Hierarchia
Články - Domov » NÁVODY A INŠTALÁCIE » Ako urobiť mapu I.
+Ako urobiť mapu I.
V prvom rade si treba nieco vymyslieť a zistit či na to mame v šturmovi mapu, aktualny zoznam je napriklad tu:
http://www.sturmo...-1946/mapy

Kedze na nasom serveri sa snazime sprostredkovat tematicky verne udalosti, je treba si nieco nastudovat, niekedy staci aspon wikipedia cize mozte zacat tu:
http://cs.wikiped...v%C3%A1lka

a postupne sa preklikat k udalosti, ktoru chcete urobit. Samozrejme kludne pouzite ine dostupne zdroje. Podme konkretne k tvorbe mapy.

Cize spustite šturma, zvolte v hlavnom menu Kompletní editor, vyberte mapu a mozme zacat (vid. obr.1).

Najprv si skontrolujte niektore nastavenia, napriklad na hornej lište vyberte Pohlad/Filtry zobrazeni a Ukazat vše ... obr_2.
Tym si zabezpečite že uvidite naozaj vsetky detaily mapy vratane Bodov rodenia lietadiel na letiskach a nestane sa vam že umiestnite nejaky objekt na letisku tam kde vam bude kolidovat napriklad s lietadlom, hlavne pozor na rozmery bombarderov.

Dalej si rozkliknite Editovat a Popis, napiste zakladne udaje o mape, ktore uvidite pri spustani misie, tak isto je tam aj miesto pre Briefing (obr_3, obr_4).

Dalej prejdite ku Konfigurovat/Poveternostni podminky, kde mate dalsie tri zalozky s volbami ako datum, pocasie vratane rychlosti vetra. Chcem vas upozornit na Poryvy a Turbulencie, pokial si nie ste isty ze to tak naozaj chcete tak tie volby nezapinajte a ked uz ano tak radsej len Poryvy a aj to len slabe, ked si to vyskusate ono to dost kope a hlavne s malymi lietadlami. Pokial mate na mape vela uloh ohladne nicenia pozemnych cielov ako napriklad tankov atd. tak je dost problem na nich zamierit (obr_5, obr_6).

Zlúčené na March 05 2013 21:24:41:
Prejdite v Konfigurovat aj na Ostatni (obr_7) a navolte podla obr_8, myslim ze v češtine je to vsetkym jasne čo ktora volba znamena.

Zlúčené na March 05 2013 22:11:50:
Prejdeme k umiestnovaniu objektov na mapu. Este spomeniem jeden detail - od patchu 4.10 funguju aj standardne prikazy Cut/Copy/Paste/Delete/Move. Aby to bolo funkcne treba si do conf.ini dopisat tieto riadky:
najst:
[HotKey builder]

a dopisat toto:
Ctrl C=mis_copy
Ctrl X=mis_cut
Ctrl V=mis_paste

Mozme zacat umiestnenim prveho objektu - letiska. Na hornej liste vybrat Pohled/Objekt a otvori sa vam Okno s ponukou. Vyberte Zakladna a zmeni sa vam okno, rolovanim na myske si zvacsite mapu aby ste na mape videli letisko podrobnejsie. Umiestnite sipku niekde do stredu letiska, stlačte Ctrl a lavym mysitkom kliknite do miesta na mape (v tomto pripade do priestoru letiska). Dialogove okno s avam znovu zmeni a treba nastavit parametre zakladne. Zhora su volby ako polomer zakladne... ale dolezite su:
Povolit treni pro tuto bazi a cislo (1 znamena hladky povrch mimo drahy, cim vacsie cislo tym horsie). Na travnatych letiskach davam 1-2, na betonovych nechavam defaultne nastavenych 3,8. Znamena to ze z drahy vzlietnete v pohode ale mimo drahy uz moze byt problem a riskujete havariu. Na obr_11 si pozrite ako nastavujem standardne letisko ja.
pouzit stacionarni letadla ako body narozeni.... znamena že na letisku sami rozmiestnite stacionarne lietadla tych typov ktore budu lietatelne a teda sa budu rodit tam kde poviete vy. Ak taky typ lietadla neumiestnite nikde na letisku alebo tuto volbu nezapnete, tak sa budu vsetky typy lietadile rodit nahodne po letisku na rodiacich bodoch ktore vidite ked si zvacsite mapu na letisku, su tam znazornene drahy rolovania a zelene body rodenia.
Vratit stacionarni letadlo na vychozi pozici ... znamena ze ked vezmete lietadlo zo stojanky (z bodu rodenia), vzlietnete a vratite sa ale nezarolujete na to iste miesto, date refly a na tom bode rodenia bude zase nove lietadlo. Pokial tuto volbu nedate tak ked pristanete, date znovu Refly, znovu si vezmete ten isty typ lietadla a date Let tak sa objavite tam kde ste dali refly, ak na drahe tak na drahe. Tuto volbu doporucujem zapinat aby neboli problemy s tym ze ked vypnete na drahe, date Refly a potom si zmenite typ lietdala tak hre trva niekedy aj 10-20 minut kym to lietadlo zmizne, čiže moze blokovat drahu alebo rolovacku. Cize je lepsie to zapnut.
Volba kreslit ikonu baze na vychozi pozici znamena napriklad pri lietadlovych lodiach že ikona letiska bude na mape vidiet tam kde bola lod pri zaciatku misie, ked to nezapnete tak sa ikona bude hybat spolu s lietadlovou lodou. Na pozemnych zakladniach to nema vyznam, je to jedno.
Od patchu 4.10m je mozne nastavovat aj limity lietadiel. Ak date povolit limity letadel, musite potom u kazdeho jednotliveho typu lietadla nastavit pocet dostupnych lietadiel. Ak to nespravite, tak hra nastavi nekonecno, potom ale tato volba nema zmysel. Je dobre nastavit aj tu dalsiu volbu pod tym a to Báze straci letadla.....
Znamena to ze ked povolim na letisku 12 ks Spitfire Mk.IX tak ked si vezmem jedneho a vzlietnem v inventary zakladne je k dispozicii uz len 11 ks az kym sa nevratim. Ak pristanem v pohode zase mame 12 ks. Ak pristanem na inom letisku, kde tento typ lietadiel je tiez povoleny tak tam zvysim pocet tohto typu o 1 ks, na mojom materskom letisku ostane 11 ks az kym sa nevratim. Ta posledna volba ze aj Stacionarne lietadla sa zapocitavaju znamena ze musia byt Spitfire Mk.IX aj ako stacionarne lietdal na letisku a ked nam ich niekto znici tak uz s tym typom nepoletime. S touto volbou opatrne, treba si byt isty ze to tak chceme. Ked sme skoncili s nastavovanim vlastnosti objektu tak klikneme pravym myšítkom na znacku zakladne a dame Zrusit vyber. (obr_9-14)
OREL_Erichos priložený nasledujúci obrázok:
obr_1.jpg obr_2.jpg obr_4.jpg obr_3.jpg obr_5.jpg obr_6.jpg obr_7.jpg obr_8.jpg obr_9.jpg obr_10.jpg obr_11.jpg obr_12.jpg obr_14.jpg
Komentáre
#1 | OREL_Andy dňa January 05 2014 21:42:29
CHYBY ktorých sa treba vyvarovať pri tvorbe RODIACICH BODOV na VYTVÁRANOM letisku !!!

1.) ŠPATNÉ - keď sú všetky kolesá pod úrovňou červenej (letištnej) plochy
YouTube Video


2.) ŠPATNÉ - keď je zadné koleso pod úrovňou červenej (letištnej) plochy
YouTube Video


3.) PRIJATEĽNÉ - keď sú všetky kolesá NAD úrovňou červenej (letištnej) plochy, ale lietadlo podskočí
YouTube Video


4.) DOBRÉ - keď sú všetky kolesá NAD úrovňou červenej (letištnej) plochy
YouTube Video
#2 | Letka13_Colonel dňa November 03 2014 13:50:01
Ako informácia je to fajn. Iná vec je aká to je chyba pri Tvorbe map-misie, keď sa lietadlo na novom povrchu letiska( novo vytvorené letisko) rodí so zaborenými kolesami, či inak nesprávne.
Ako sa tejto chybe má tvorca Map-misie vyhnúť ?
Pridať komentár.
Pre pridanie komentra musíte byť prihlásený.
Prihlásenie
 
 
Registrácia
Zabudnuté heslo

Rychlovky
You must login to post a message.

OREL_Erichos
27-03-2020 21:02
Poslal som ti spravu Meky.

OREL_Meky
27-03-2020 17:06
ahojte, ako sa prispieva na server tento rok?

OREL_Erichos
09-03-2020 08:07
Bola specka v noci. Už som ho spustil.

krp
09-03-2020 05:11
server je mimo provoz ??

OREL_Erichos
24-02-2020 14:32
4.14.1m už pár mesiacov


Online
Hans-Assi
Status: 13 hodinami
Člen
OREL_Meky
Status: 1 dňami
Člen
OREL_Erichos
Status: 2 dňami
Moderátor
batoh
Status: 2 dňami
Člen
OREL_Kolibrik
Status: 5 dňami
Člen
311_Vont
Status: 2 týždňami
Člen
redfox
Status: 2 týždňami
Člen
LEON
Status: 2 týždňami
Člen
Kukulo
Status: 2 týždňami
Člen
OREL_Slepejec
Status: 3 týždňami
Člen
OREL_Ninos
Status: 3 týždňami
Administrátor
ivanovich
Status: 4 týždňami
Člen